Psikiyatr
Psikofarmakoloji Derneği Genel Sekreteri
Psychiatry & Clinical Psychopharmacology ve
Psychiatry and Behavioral Sciences dergileri Editörü

Adres:
Caddebostan Mahallesi, Bağdat Caddesi Birgen İş Merkezi 226/7, Çiftehavuzlar 34728 Kadıköy / İstanbul
Randevu:
(+90)553-002-2929 - (+90)553-002-2930
İnternetten Randevu İçin Tıklayınız.
Haberler ve Duyurular
İşte yaygın olarak kullanılan bazı solunum teknikleri. Beş ila 10 dakikalık egzersiz zaman zaman gelen stresi hafifletebilir ve hatta panik ataklara karşı koruyabilir. Daha düzenli uygulama günlük endişe düzeyini düşürebilir.
Gelenek ve deneyim, solunum kontrol tekniklerinin kullanımını teşvik eder ve bilimsel çalışmalar giderek daha iyi bir fikir olduğunu göstermektedir.
Yavaş nefes alma tekniklerini uygulamak için en iyi zaman nedir? Bunlardan biri ara sıra stres dönemleri sırasında - örneğin, sınava girmeden, bir spor müsabakasına katılmadan ya da işteki rutin bir toplantıya katılmadan önce, sahne korkusu uykusuzluk yatmadan önce 20 dakikalık yavaş nefes egzersizlerinin (dakikada altı solunum döngüsü) uykuyu önemli ölçüde iyileştirdiğini gösterdi. 
Biofeedback yardımı ile yaklaşım, kalp atışını solumayı koordine etmeye, kalp atışını yavaşlatmak ve dengelemek için solumaya yavaşlatma ve sabitlemeye çalışır.
Stres azaltma, uykusuzluk önleme, duygu kontrolü, daha fazla dikkat - belirli solunum teknikleri hayatı daha iyi hale getirebilir.
Ruhsal hastalıklar oldukça yaygındır, vaktinde engellenmezlerse, tedavileri masraflıdır ve çoğunun tedavileri yetersizdir. Tüm dünyada 15-44 yaş grubundakiler arasında depresif bozukluklar engelliliğin önde gelen nedenidir.