Psikiyatr
Psikofarmakoloji Derneği Genel Sekreteri
Psychiatry & Clinical Psychopharmacology ve
Psychiatry and Behavioral Sciences dergileri Editörü

Adres:
Caddebostan Mahallesi, Bağdat Caddesi Birgen İş Merkezi 226/7, Çiftehavuzlar 34728 Kadıköy / İstanbul
Randevu:
(+90)553-002-2929 - (+90)553-002-2930
İnternetten Randevu İçin Tıklayınız.

Beslenme ve Ruh Sağlığı



İster depresyonunuz olsun, ister ailegeçmişiniz olsun, ya da sadece ruh hali değişimlerinizi düzeltmek isteyin, bazıkanıtlar diyetinizi değiştirmenin yardımcı olabileceğini düşündürmektedir.

 

Yeşil, mor yapraklı, kırmızı, turuncu  ve diğer sebzeler, meyve, bakliyat, fındıkfıstık ve tohumlar, kepekli tam ve  sağlıklı tahıllar,  zeytinyağı, avokado  yağı,vs faydalı yağlar,  somon, uskumru, hamsi balığı gibi soğuk su balıklarıve yağsız hayvansal protein yanında dengeli bitkisel protein ve  bakliyat ( fasulyeler, nohut, mercimek ), kırmızı,turuncu veya sarı sebzeler, meyveler, fındık, fıstık, ceviz, badem, vs kuruyemişler,  probiyotik içeren yoğurt veyakefir,  ve balık yağı kapsülleri.     Bağırsak sağlığınızı desteklemek için  de  turşu ve lahana turşusu gibi fermente gıdalar. Gece yememek ve arkasından kaliteli    bir uyku...

 

 

Bağırsak-Beyin Bağlantısı

 

Bağırsaklarımızda 38  trilyon civarında probiyotiik mikroorganizmavar ve beynin serotonin ihtiyacını %95’e kadar oranda serotonin ihtiyacını bufaydalı mikroplar  temin eder. Buradakisıkıntı halen şu anda kimse hangisinin iyi, hangisinin kötü olduğunusöyleyemiyor olması.  O yüzden probiyotik  takviye almak kapsüller alma yerine   bağırsaksağlığını destekleyen  prebiyotik yiyecekler (mevsim sebzeleri, turşu ve lahanaturşusu gibi fermente gıdalar, vs ) yemek daha mantıklı görünmektedir. Şeker veişlenmiş karbonhidratlar bu faydalı mikropların yaşamını tehdit eder.


Şiddetli Durumlar için Ketodiyeti Uygun mu?

 

Ketojenik beslenme, Sağlıklı yağlar, ortamiktarda protein ve çok az karbonhidrat içeren ketojenik bir diyetin beyinhücreleri için enerji kaynağını nasıl değiştirdiğine odaklanıyor. Bununlailgili çalışmalar mevcut. Genelde depresyon ile beraber ister kilolu, isternormal kilolu olsun şizofrenisi olan bireylerde, depresyonlularda ve panikbozukluğu olanlarda çok sık insülin direnci, reaktif hipoglisemi  ve tiroit hastalıkları ve gizli iltihap ( inflammation) nedeniyle  şeker ve rafine karbonhidrat kısıtlamasınınoldukça yararlı olduğuna dair çalışmalar mevcuttur.