Psikiyatr
Psikofarmakoloji Derneği Genel Sekreteri
Psychiatry & Clinical Psychopharmacology ve
Psychiatry and Behavioral Sciences dergileri Editörü

Adres:
Caddebostan Mahallesi, Bağdat Caddesi Birgen İş Merkezi 226/7, Çiftehavuzlar 34728 Kadıköy / İstanbul
Randevu:
(+90)553-002-2929 - (+90)553-002-2930
İnternetten Randevu İçin Tıklayınız.

Nefeste 365 Yöntemi



Ofiste, Evde, Her Yerde Basit ve Etkili Rahatlama:
Nefeste 365 Yöntemi
Nefes egzersizleri ayrıca stres ile ilgili küçük fiziksel gerginliklerin atılmasına  yardımcı olur. Araştırmacılar, gün boyunca, molalar sırasında veya iki aktivite arasındaki geçiş anlarında aşağıdaki nefes tekniğinin düzenli olarak yapılmasını önermektedir . 
  “365 Yöntemi”   
    • Günde en az üç kez, 
    • Dakikada 6 kere (burundan nefes al, karnını şişir,  5 saniye nefesi  içinde tut, 5 saniyede ver ) ritminde 
    • 5 dakika nefes alın.
    • Bunu her gün, yani yılda 365 gün yap*
Bazı araştırmalar, acil rahatlama sağlamanın yanı sıra düzenli nefes egzersizlerinin, beyin devrelerini kalıcı olarak değiştirerek, insanları strese karşı daha güçlü  hale getirebileceğini öne sürüyor.  
 Nefes  tekniklerini  sadece olumsuz duygularla baş etmek için değil, zevkli anlar sırasında    zaman ayırmak,   uygulamaya değer. Kısacası, kişi sakinleşmenin yanı sıra eğlence için duraklayabilir ve nefes alabilir.
*Son yıllarda   yapılan Applewatch gibi bazı akıllı kol saatlerinde böyle bir program vardır.