Psikiyatr
Psikofarmakoloji Derneği Genel Sekreteri
Psychiatry & Clinical Psychopharmacology ve
Psychiatry and Behavioral Sciences dergileri Editörü

Adres:
Caddebostan Mahallesi, Bağdat Caddesi Birgen İş Merkezi 226/7, Çiftehavuzlar 34728 Kadıköy / İstanbul
Randevu:
(+90)553-002-2929 - (+90)553-002-2930
İnternetten Randevu İçin Tıklayınız.

On iki Antidepresan Besin



Ruhsal hastalıklar oldukça yaygındır, vaktinde engellenmezlerse, tedavileri masraflıdır ve çoğunun tedavileri yetersizdir. Tüm dünyada 15-44 yaş grubundakiler arasında depresif bozukluklar engelliliğin önde gelen nedenidir.

Depresif bozuklukların önlenmesi ve tedavisi ile ilgili olabilecek gıdalar ve vitamiler:

Folat, demir, uzun zincirli omega-3 yağ asitleri (EPA ve DHA), magnezyum, potasyum, selenyum, tiamin, A vitamini, B6 vitamini, B12 vitamini, C vitamini ve çinko.

Bu gıdaların en çok bulunduğu besinler:

İstiridye ve midye, çeşitli deniz ürünleri ve hayvansal gıdalar için organ etleri gibi çift kabuklulardır. En yüksek puan alan bitki besinleri yapraklı yeşillikler, marullar, biberler ve turpgiller sebzelerdi. Özellikle depresyon olmak üzere beyin temelli bozuklukların tedavisinde ve önlenmesinde diyet tipi ve gıda seçiminin rol oynayabileceğini öne sürmektedir. Yeterli miktarda omega-3 yağ asidi tüketen ve işlenmiş gıdalardan, örneğin rafine edilmiş karbonhidrat veya şekerden yüksek olanlardan kaçınarak, Akdeniz diyeti gibi geleneksel bir diyet modelini tavsiye ederler. Bu uluslararası bir akıl sağlığı ve beslenme araştırmacısı konsorsiyumu yakın zamanda “beslenme psikiyatrisi” nin akıl sağlığı klinik pratiğinin rutin bir parçası haline gelmesini önerilmiştir.

Prospektif epidemiyolojik çalışmalar, “geleneksel” veya “doğal gıdalar” diyet örüntülerinin, depresif bozuklukların veya semptomların görülme sıklığının azalmasıyla anlamlı bir şekilde ilişkili olduğunu bulmuştur.

SUN kohort çalışması, 4 yıl boyunca 10094 üniversite öğrencisini izledi ve Akdeniz diyet modeline (MDP) en yüksek bağlılığı olanların, çalışma süresine en düşük katılım oranı olan katılımcılarla karşılaştırıldığında, çalışma dönemi boyunca depresyon geliştirme riskini% 30'dan fazla azalttığını gösterdi. Akdeniz beslenme şekli ve Japonya, Norveç ve Çin'deki geleneksel diyet çalışmaları, benzer sonuçlar bulmuştur. Diyet müdahalesinin olumlu bir etkisi olan çalışmaların% 47'si arasında, ortak öneriler meyve, sebze, lif ve balık tüketimini arttırmaktı.

Uzun zincirli omega-3 yağ asitleri, çinko, magnezyum ve bazı fitoesterler gibi besinler Beyin Türevli Nörotropik Faktör (BDNF) ekspresyonunu destekler ve dolayısıyla nöroplastisiteyi (beyin hücrelerinin yenilenmesi ve hayatiyetlerinin sürdürülmesi)etkiler. Ayrıca nöroinflamatuar ( bir çok rahatsızlık, bu arada ruhsal ve nörolojik bozuklukların çoğun gizli iltihap faktörleri yüksek çıkmakta ve bu hastalıklar gizli iltihaptan kaynaklamaktadır) hipotezine göre depresyonun büyük bir nedeni ve sonucu olarak tanımlanan sistemik inflamasyonun ( gizli iltihap) değiştirilebilir bir belirleyicisidir.

Son olarak, bağırsak florasının ortaya çıkan rolü ( yani., mikrobiyom) duygudurum, biliş ve kaygı düzenlemelerinde olası bir anahtar oyuncu olarak, sadece gıda olarak ilacın potansiyelini keşfetmeye başladığımızı göstermektedir. Diyet lifi bir prebiyotiktir ve tüketimi mikrobiyota oluşumunu değiştirebilir.

Antidepresan Gıda Skoru (AFS)





AFS'de en yüksek puan alan yiyecekler; deniz mahsulleri, yapraklı yeşillikler, turpgiller ve sert kabuklu yemişler genellikle çeşitli geleneksel diyetlerin bir parçası olarak tüketilmektedir. Akdeniz beslenme şekli, tutarlı bir örüntü örneğidir: geleneksel diyetler daha fazla besleyici yoğun gıda ve daha az işlenmiş gıda içerir. Diyet örüntüleri ve depresif bozukluklarla ilişkili kanıtlar, depresyondan kurtulmayı önlemek ve teşvik etmek için bir Batı diyet modelinin aksine, bütün gıda bazlı geleneksel diyetin tüketimini desteklemektedir .

AFS sadece, işlenmemiş gıdaları ilave sodyum ve katı yağ içermez. Hastaların yağ, kolesterol ve sodyumdan kaçınmaya devam etmelerini önermek, onları deniz ürünleri gibi potansiyel olarak besleyici gıda kategorilerinin tamamını tüketmekten potansiyel olarak etkileyebilir.

Uzun zincirli omega-3 yağlar, B12 vitamini ve hem demir-demir gibi belirli besin maddeleri sadece deniz ürünleri, et, yumurta ve süt gibi hayvansal gıdalarda bulunur ve bu gıdalar genellikle mevcut besin profili ölçeklerinden yoksundur. Sağlık tavsiyeleri daha fazla “bitki temelli” diyetlere yöneldiğinden, hem vejetaryen hem de vegan popülasyonlarındaki yüksek B vitamini eksiklik oranlarını dikkate almalıdır. Son zamanlarda yapılan büyük bir çalışmada vejeteryan erkeklerde daha yüksek depresif belirtiler düzeyleri bulunmuştur Depresif bozukluklardan kurtulmayı önlemek ve teşvik etmek için, hayvansal gıdaların sağlıklı bir beslenme düzeninin önemli bir parçası olarak kullanılmasının önemini vurgulamaktadır.

Beslenme literatüründe “bitki temelli” diyetlerin önemini bir öneri sunarak mevcut tartışmalara eklemektedir: Su ürünleri, organ etleri ve az miktarda geleneksel olarak yetiştirilen az miktarda işlenmiş et gibi hayvansal ürünler Depresyon için sağlıklı bir diyetin önemli bir parçasıdır.

Bağırsak sağlığı, beyin sağlığı için kritik olarak giderek daha fazla anlaşılmaktadır. Vitamin ve minerallerin besleyici-yoğun kaynakları ile birlikte, bitkilerin iki bileşeni akıl sağlığı ile ilgilidir, ancak literatürde iyi temsil edilmemiştir: lif ve bitki besinleri. Genellikle, Batı diyetlerinde lif eksiktir ve bu, bağırsakta bulunan bakterilerin toplanması olan mikrobiyomu içeren bakteri türlerinin popülasyonunu ve çeşitliliğini etkiler [ Bitki beslenme uzmanları, geleneksel olarak "antioksidanlar" olarak düşünülen ancak genetik ifadeyi etkileyen ve enflamasyonu modüle eden net hücre sinyal rollerini oynayan, likopen ve kuersetin gibi bitki bazlı bileşiklerdir.

Sonuç olarak, akıl sağlığı üzerinde odaklanmış bir besleyici profil sistemi mevcut kanıtlar tarafından desteklenmektedir.

On iki Antidepresan Besin

Aşağıdaki besinler depresif bozuklukların önlenmesi ve tedavisi ile ilgilidir:

Folat, demir, uzun zincirli omega-3 yağ asitleri (EPA ve DHA), magnezyum, potasyum, selenyum, tiamin, A vitamini, B6 vitamini, B12 vitamini, C vitamini ve çinko.

Oniki Antidepresan Besinin en yüksek olarak yer aldığı yiyecekler:

Hayvansal gıdalar:

İstiridye ve midye, çeşitli deniz ürünleri ve organ etleri.



Sebzeler:

En yüksek puan alan bitki besinleri renkli yapraklı sebzeler marullar, biberler ve turpgiller (turp, şalgam, karnabahar, lahana,brokoli, yer elması,vs .)